Partner serwisu: Trelleborg_Wheels

SaMASZ Z2-960 z odciążeniem hydropneumatycznym. Efekt – wyższa jakość zgrabiania

Dodano: 12.12.2023
Zgrabiarka 2-karuzelowa SaMASZ Z2-960 posiada innowacyjny system odciążenia hydropneumatycznego oraz zawieszenie kardanowe. ich połączenie pozwala na swobodny ruch zespołów roboczych i w efekcie uzyskanie wysokiej jakości pracy © TRAKTOR24.pl
Zgrabiarka 2-karuzelowa SaMASZ Z2-960 posiada innowacyjny system odciążenia hydropneumatycznego oraz zawieszenie kardanowe. ich połączenie pozwala na swobodny ruch zespołów roboczych i w efekcie uzyskanie wysokiej jakości pracy © TRAKTOR24.pl

Najnowsza zgrabiarka 2-karuzelowa SaMASZ Z2-960 przenosi technikę formowania rzędów zbieranego materiału na wyższy poziom jakości pracy. Pozwala na to zastosowanie autorskiego systemu hydropneumatycznego odciążenia jednostek grabiących.

Opona ciągnikowa o niskich oporach toczenia. To możliwe z Trelleborg TM1 Eco Power

Do wczoraj wydawało się, że o wpływie opon rolniczych ciągnika na zużycie paliwa napisano już wszystko. Pojawienie się opony Trelleborg TM1 Eco Power zmusza do podjęcia tego tematu na nowo. W porównaniu z jej klasycznym odpowiednikiem klasy premium, ma ona niższe opory toczenia. Zależnie od podłoża, różnica może wynieść do 47%! Największa jest na podłożu twardym, czyli podczas jazdy po drogach oraz na glebach zwięzłych.
Czytaj dalej

Dzięki temu rozwiązaniu operator ciągnika pracującego ze zgrabiarką SaMASZ Z2-960, za pomocą hydrauliki ciągnika, może w szybki sposób ustawić siłę nacisku jednostek roboczych na podłoże.

Dokładny i czysty zbiór

Innowacyjny system odciążenia hydropneumatycznego pozwala na poprawną pracę jednostek grabiących. W połączeniu z zawieszeniem kardanowym, które pozwala na swobodny ruch zespołów roboczych, uzyskano ich płynne dostosowywanie się do ukształtowania terenu i tym samym kopiowanie powierzchni w trudnych warunkach terenowych.

8,8-9,6 m – 

w tym przedziale może pracować zgrabiarka SaMASZ Z2-960.

Efektem połączenia w jednej maszynie tych dwóch rozwiązań jest wysoka jakość pracy. Materiał jest z jednej strony zgrabiany bez strat, a z drugiej jest czysty bez zanieczyszczeń.

Przekładnie typu Y

W zgrabiarce SaMASZ Z2-960 zastosowano nowy układ przeniesienia napędu oparty o przekładnie typu Y. Bezpośrednio z nich napędzane są dwie 15-ramiennne jednostki robocze, co pozwoliło ograniczyć liczbę wałów pośrednich przeniesienia mocy.

Zgrabiarka SaMASZ Z2-960 może zostać doposażona między innymi w oświetlenie robocze LED, błotniki i obciążniki kół jezdnych, automatycznie opuszczany i podnoszony na uwrociach ekran pokosu oraz koła zapasowe © TRAKTOR24.pl
Zgrabiarka SaMASZ Z2-960 może zostać doposażona między innymi w oświetlenie robocze LED, błotniki i obciążniki kół jezdnych, automatycznie opuszczany i podnoszony na uwrociach ekran pokosu oraz koła zapasowe © TRAKTOR24.pl

Jednostki grabiące z 15-ramionami (obecnie największe w ofercie firmy SaMASZ) pozwalają uzyskiwać szerokość roboczą w zakresie 8,8 – 9,6 m. Jest ona standardowo zmieniana hydraulicznie, co pozwala jednocześnie regulować szerokość pracy i zgrabianego wałka pokosu. Dzięki temu dostosowanie jego wielkości pod potrzeby pracy kolejnej maszyny cyklu technologicznego zbioru, jest łatwe i może być zmieniane w zależności od plonu w danej części pola.

Wygodne składanie ramion grabiących

Cenną innowacją, którą szybko docenią operatorzy zgrabiarek SaMASZ Z2-960 są nowej konstrukcji ramiona grabiące wyposażone w opatentowany system składania. Przed złożeniem maszyny do pozycji transportowej, nie trzeba już wybranych ramion demontować i przenosić do miejsca tymczasowego przechowywania. Wysokość transportową zmniejsza się teraz dzięki opatentowanemu mechanizmowi składania ramion grabiących. Wystarczy je wyciągnąć (3 sztuki) i pochylając umieścić w trzymakach. Koniec z męczącym przenoszeniem tych elementów. Nowe rozwiązanie przyspiesza przygotowanie zgrabiarki do pracy lub transportu i zwiększa komfort jej użytkowania.

15 – 

to liczba ramion grabiących pracujących w jednej karuzeli zgrabiarki SaMASZ Z2-960.

Każde z 15 ramion grabiących jednostki roboczej, wyposażone jest w 4 podwójne sprężyny grabiące. Zoptymalizowano ich kształt, co zwiększyło dokładność podbierania materiału i przekazywania go do formowanego wałka pokosu.

Cztery rodzaje podwozi wózka karuzelowego

Standardowy układy jezdny wózka karuzelowego oparty jest na podwoziu 4-kołowym z ogumieniem w rozmiarze 16/6,5. W zależności od warunków w jakich będzie pracowała zgrabiarka SaMASZ Z2-960, korzystniejszy może okazać się wybór układu jezdnego 4-kołowego na ogumieniu 18/8,5 lub 6-kołowego (tandemowego) z rozmiarem opon 16/6,5 lub 18/8,5.

15 km/h – 

tyle wynosi dopuszczalna prędkość robocza zgrabiarki SaMASZ Z2-960.

Niezależnie od rodzaju podwozia wózka karuzelowego, zawsze zapewnione jest stałe prowadzenie palców grabiących nad powierzchnią łąki. To zasługa między innymi kół wózka karuzelowego umieszczonych blisko wirnika.

Wysokość transportową zmniejsza się teraz dzięki opatentowanemu mechanizmowi składania ramion grabiących. Wystarczy je wyciągnąć (3 sztuki) i pochylając umieścić w trzymakach © TRAKTOR24.pl
Wysokość transportową zmniejsza się teraz dzięki opatentowanemu mechanizmowi składania ramion grabiących. Wystarczy je wyciągnąć (3 sztuki) i pochylając umieścić w trzymakach © TRAKTOR24.pl

Przekładnia z dożywociem

Przekładnia napędowa na smar płynny nie wymaga konserwacji. Łączy ona w sobie zalety przekładni olejowej (cicha praca) z korzyściami przekładni na smar stały (kompaktowa budowa). Praca przekładni napędowej w smarze płynnym maksymalizuje trwałość maszyny i minimalizuje nakłady prac konserwacyjnych. Ten rodzaj smarowania otrzymał dożywotnią gwarancję producenta.

Zgrabiarka SaMASZ Z2-960 może zostać doposażona między innymi w oświetlenie robocze LED, błotniki i obciążniki kół jezdnych, automatycznie opuszczany i podnoszony na uwrociach ekran pokosu oraz koła zapasowe.

Hydraulika ze sterowaniem sekwencyjnym

Do pracy zgrabiarki SaMASZ Z2-960 potrzebne są tylko dwie sekcje hydrauliczne dwustronnego działania. Pozwalają ona na sterowanie wszystkimi funkcjami hydraulicznymi maszyny takimi jak: składanie do transportu, rozkładnie do pracy, uzyskanie pozycji uwrociowej, rozsuwanie jednostek grabiących, regulacja odciążenia hydropneumatycznego.

Autorski blok hydrauliczny sterowania sekwencyjnego maszyny, pozwala realizować wszystkie jej ruchy za pomocą mechanicznych dźwigni hydrauliki ciągnika. Nie ma więc potrzeby stosowania dodatkowych pulpitów i zaworów elektrycznych.

Drukuj artykuł: print

Filmy @traktor24

Wszystkie >
Test Steyr 4120 Multi. Zobacz jak pracuje Ciągnik autonomiczny AgXeed. Zobacz jak pracuje Zbiór kukurydzy na kiszonkę z czujnikiem HarvestLab 3000 Traktorowy majstersztyk ukryty w ciągniku Fendt 209 F Vario Profi+ Film z testu kombajnu Deutz-Fahr C6305 TS Wyjątkowy Ursus. Imponuje trakcją i mocą Test Steyr Absolut 6280 CVT Test przystawki Emmarol EMH 4. W słoneczniku i kukurydzy Kupił nowe opony Trelleborg i napełnił je cieczą McCormick X5.120 w teście redakcyjnym